24 Şubat 2009 Salı


Batıl inançlar hurafe mi?





Dünyanın her yerinde etkili olmayı başaran batıl inançlar gerçek mi
yoksa sadece bir hurafe mi?


Dünyanın her yerinde ve çevremizde türlü dini inançlar,

geleneksel davranışlar ve bunlara dayalı uygulamalar

tarih boyunca etkili oldular ve hala da olmaktalar.

İnsan hayatının önemli bölümünü kapsayan ve yaşayış tarzımızı

değiştiren

inançlar elbette ki bunlarla sınırlı değildirler. Eski Türkler´den veya

Osmanlı´dan kalan veya bazı kör dinsel bilgisizliklerle başlayan

inançların hala devam ettiğini günümüzde de görürüz.

Oysa batıl inançların

büyük bir kısmının ardında sosyal ve doğasal gerçekler saklıdır, bazıları

ise bilinmeyen tarih öncesi zamanların izleridirler. Jung batıl inançları

yaşamın gerekli parçaları olarak tanımlar ve onlara sığınırak yaşamsal

bir bilinç alanında korunduğumuzu düşünür.

Modern çağda bilimin ulaşamadığı ve aydınlatamadığı tedavisi bugünün şartlarıyla mümkün olunmayan hallerde ise, evlilik,

sevgi, kısırlık gibi türlü çaresizlikte yatır, türbe, adak adama,

okuma gibi inançlara dört elle sarılırız. Bilimin etkisi arttıkça,

boş inançlara inanan kafalar yıkandıkça bu tür batıl inançların

azalacağı ümit edilebilir.''

diye bir haber okudum ben inanmam öyle batıl şeylere pek,

kara kediymiş,merdiven altıymış filan ama

inanlarda yok değil bilim

diye birşey var artık canım...''

4 yorum:

kardelen dedi ki...

Zaten böyle batıl inançalara takılı kalmış insanların kesin bir sorunu vardır diyorum çünkü akla mantığa uymayan gerçek olmadığını bildiği halde kendini inandırmaya çalışan kişilerin çıkardığı saçmalıklar olarak görüyorum ben batıl inançları.

Adsız dedi ki...

Belkide gerceklerden kacmak icin inaniyor bazi insanlar diye düsünüyorum.Basina fena bir sey gelse kendisinde aramaz illa bulur sebeb,özellikle büyü filan kurtaricidir mesala, kari koca gecinemez,oturup nerde hata yapiyoruz diye düsüneceklerine, büyüye siginirlar.Hemen Kayinvalide büyü yaptirdi.Oh tamam o zaman sucluda belli.Bir nevi kacis yani. Vicdan rahatlatmak.Beceremedim demek kolay degil tabii.Dahada olmadi ailinyazisi der rahatlariz.
Sünter

AskinAy dedi ki...

aslinda gündemde sacmalik oldugunu fazlaca bisekilde göstermeleri gerek bencede:)sevgiler canim..

Moonish (moonsun) dedi ki...

Batil inanclar, kucukken su kara kedi gordugunde sacini cek gibi seyler inanirdim ama sonra sonra mantiksal olarak sorgulamaya baslayinca gecerli bir sebep bulamadim kendimce... Sanirim tum batil inanclarimdan siyrildim ben :)) Bir kara kediyle sarmas dolas olabilecek kadar, merdivenlerin altindan gececek kadar:)) Artik temizim ben :) Kocaman sevgiler :))